maanantai 20. heinäkuuta 2015

Iltapalaksi rotta-jääpala, kiitos!

Mitä yhteistä on käärmeillä, Allilla ja sioilla? 

Ne kaikki tykkää syödä jyrsjöitä, ja mielellään tuoreena.
Käärmeitä en tänään ruokkinut (koska niitä ei ole enää), mutta sikoja olen ja Alli nykyisin syö useita myyriä päivässä! Lenkilläkin se hotkaisi yhden, ja en edes tiedä montako pihassa...

Harvoin kirjoin mitään varoituksia, mutta jos et halua nähdä kuvaa siasta syömässä pakastettuja rotanpoikasia, niin älä rullaa kuvia alaspäin!



Mulla on siis ollut käärmeitä, ja Pörrön ja Pallon ruokarottia oli jäänyt vahingossa pakastimen uumeniin kun annoin käärmeet pois. Päätin syöttää ne sijoille. 

Ensimmäistä kertaa näin miten sika käytti sorkkaa kuten koira käpälää ja piti rottaa paikallaan jalalla samalla kun söi sitä. Huikeaa!

 Tauno valitsee...








7 kommenttia:

  1. Mä olen siis niin ulkona näistä jutuista. Mä olen aina luullut, että siat syö vain kasviksia...vähänkö noloa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulen et siat syö vaikka toisiaan.

      Poista
    2. Eikö leffoissa sioilla hävitetä ruumiitakin?! Miksei ne nyt söis, kun ne maistelee ihan kaikkea mikä ei edestä pakene ja vaikka vähän pakenisikin...

      Ei se nyt Outi noloa ole, ajattele kuinka paljon mun siat ovat nyt sua opettaneet!.

      Mä olen saanut sen käsityksen, että nimenomaan juutalaiset ja muslimit ei syö(neet) sianlihaa koska siat söi ihan kaikkea mahdollista ja sianlihasta saattoi näinollen saada trikiinejä jotka sairastuttivat ihmisiä. Eli sika oli siis saastainen eläin, silloin ei vaan tiedetty miksi sen lihaa syöneet ihmiset sairastuivat.

      Poista
  2. Siat ovat sekasyöjiä :) syövät siis kasviksia ja lihaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siat on mahtavia jätemyllyjä! Niille voi kipata käytännössä kaikki jätteet kahvinporoja lukuunottamatta ja varmaan nekin ne söisi...

      Jokaisella pitäisi olla kompostin sijaan sika! :)

      Poista
  3. Kyllä sika on hyödyllinen eläin! Ja osaa vielä pitää ruuasta kii pikku tassullaan! Söpöä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sikoja ajattelee aivottomiksi mörssäreiksi, mutta näköjään ne osaa myös nauttia ruuasta jos se vaan on jotain tarpeeksi erikoista. Kuten jäisiä rottia.

      Olen kyllä joskus antanut niille lihaisia luita ajanvietteeksi, mutten silloin huomannut tätä jalan käyttöä. En kyllä usko että Teppo ja Tauno on älykkäämpiä kuin Kerttu ja Kyllikki, T&T kun on perustaneen vessan suoraan sängyn viereen eli ts. paskovat koppiin...

      Poista

Kiitos kommentistasi, se on suuri ilon aihe :)