sunnuntai 2. elokuuta 2015

Minä miehen silmin...


Kyllä sitten minäkin kun muutkin!
Hirveän monessa blogissa joita luen on ollut tämä sama haaste. 
Eli valmiit kysymykset, joihin mies kirjoittaa vastaukset.

Me teimme sen niin, että Mika istui sohvalla ja minä "haastattelin". Mika on kyllä kova kommentoimaan asioita, mutta kirjoittaminen on hidasta ja olisi ihan varmasti loppunut alkuunsa jos olisi joutunut itse kirjoittamaan...

Sen jälkeen kerroin hänelle vielä mitä mieltä itse olin, ja vielä lopuksi käytiin nämä samat kysymykset niin että minä kerroin miten minä näen hänet. 
Sellainen kevyt Tuttu juttu-show sunnuntai-iltaan. 

Me ollaan oltu yhdessä lokakuussa kymmenen vuotta, 
vuodesta 2005 asti siis. 


Syksyllä sienessä vuonna 2006.


Naimisiin mentiin 19.4 2008



Mutta tässä ne vastaukset!

1. Jos vaimosi katsoo telkkaria, mikä siellä todennäköisesti pyörii?
* Luonto- tai puutarhaohjelmat kuten  vaikka Avara luonto.

***Tämä on heti aika haastava, koska katson todella vähän ja harvoin telkkaria! Mutta varmaan jos satun katsomaan, 
sieltä tulee jompaa kumpaa.


2. Minkä kastikkeen hän valitsee salaattiinsa?
* Valkosipulikastike

***VALKOSIPULI??? Mistä ihmeestä tämä tuli?! 
Yleensä en käytä valmiita salaatinkastikkeita, 
vaan lorautan salaatin sekaan viinietikkaa ja oliiviöljyä. No, tykkään kyllä valkosipulista noin muuten!

3. Mikä on hänen inhokkiruoka?
* Aika vaikea, yleensä Maria syö mitä vaan!
Atrian valmisruoka jauhelihapihvit tai eineslihapullat!

***No todellakin! 
Hyi onko ne edes ihmisille tarkoitettuja? ne närästääkin niin perhanasti.

4. Menette ulos illalliselle ja drinkeille, mitä hän tilaa?
* Broileria ja vuohenjuustoa ja punaviiniä.

*** Tykkään kyllä kauheasti vuohenjuustosta. Totta. 
Mutta yleensä kokeilen jotain mitä en ole maistanut, elämä on liian lyhyt siihen ettei kokeilisi kaikkea mahdollista ruokaa...

5. Mikä on hänen kengänkoko?
*39

***Jep, täsmälleen oikein. 
Mika on ostanut mulle useampia kenkiä, joten tietää kyllä.

6. Jos hän keräilisi jotakin, mitä se luultavasti olisi?
* Luonnonkiviä puutarhaan! 
Jos aloittaisi jotain uutta keräilyä niin varmaan vanhoja astioita!

***Pusi pusi kulta. <3 
Tosin meidän pihassa on niin mielettömästi kiviä 
että riittää kun niitä kerää suoraan pihasta.

7. Mitä hän voisi syödä päivittäin kyllästymättä?
* Varmaan fetajuustosalaattia! 
Mitään muuta ei kyllä pystyisi syömään kyllästymättä kuin salaattia.
Ja senkin pitäisi olla joka päivä erilaista.

***Heh, mä olen aika vaihtelunhaluinen ruuan suhteen. 
Salaatti on kyllä hyvää.

8. Minkälaista musiikkia hän kuuntelee?
* Rokkia ja suomiräppiä. Bändeistä JVG.

***JVG?! :D 
No joo, en nyt mikään fani ole mutta tuleehan sitä mukana hoilattua. 
Nykyisin kuuntelen pääasiassa radiota ja 
yleensä kanavana on Yle X koska en kestä mainoksia.

9. Minkälaisista elokuvista hän pitää?
* Jos nyt jotain elokuvaa katsoisi, 
niin varmaan jotain suomalaista elokuvaa!

***Tietääkö joku jonkun hyvän suomalaisen elokuvan jonka mä voisin katsoa...
Tosiaan en kauheasti elokuvia katso. En jaksa. 
Luen mielummin.

10. Minkä väriset silmät hänellä on?
* Vihreänsiniset

***Vihreä taitaa olla pääsävy.

11. Kuka on hänen paras ystävä?
* Minä ja senjälkeen varmaan Anu.
Vai onko itserakasta vastata että minä? 

***Sanoin ettei ole, ja se on totta
Muuten olen aika arka laittamaan ihmisiä paremmuusjärjestykseen. Toiset ovat toisiin hetkiin ja toiset toisiin. 

12. Asia mitä usein teet, josta hän ei pidä?
* Motkotan siivouksesta.

***Jep, näin meillä. 
Minä en ole mikään kodinhengetär, 
meillä mies on se joka enemmän siivoaa 
ja myös enemmän nalkuttaa siitä...

13. Missä hän on syntynyt?
* Porissa

***Sielläpä hyvinkin.

14. Jos leipoisit hänelle synttärikakun, millainen se olisi?
* Mansikkakermakakku. 
Sellaisen olen tehnyt ainakin kolme kertaa.

***Mika on hyvä tekemään ja koristelemaan kakun, 
kerran vuodessa. 
Nykyisin toivoisin että se kakku olisi gluteeniton.

15. Minkä parissa hän viettää mielellään monia tunteja?
* Hoitaa puutarhaa p*rse pystyssä ja blogin kirjoittamisessa.

***Itse olisin vastannut myös koirien, valokuvaamisen, käsitöiden mutta totta, 
kyllähän noistakin pidän!

  16. Mitä hän osaa erityisen hyvin?
* Tunnistaa kasveja ja kaikkea muuta puutarhaan liittyvää.
Olis sitten sellaisia asioita joita ei oikein voi tälläi julkisesti sanoa...

***Olisin tietysti mielelläni ollut erityisen hyvä monessa muussakin asiassa, 
mutta kaippa tässä ollaan aikalailla totuuden ytimessä. 

Ehkä ylpeämpi olen noista mitä ei voi ääneen sanoa...;)

17. Mikä on oudointa ruokaa, mistä hän pitää?
* En oikein osaa sanoa. 
Ehkä joku sellainen että sekoittelee makaronilaatikkoon porkkanaa.

***Mitä tästä voidaan päätellä, sitä että mies on erityisen ruokarajoitteinen  ja kaikki ruuat on syytä tehdä "niinkuin äitikin teki". 
Teen monesti itselleni omat ruuat ja mies syö mitä syö...

18. Mitä kolmea asiaa hän kantaa aina mukanaan?
* Sormuksia, kaulakorua ja silmälaseja. 
Kännykkä ei todellakaan kuulu niihin!

***Mä olen lähes kuuluisa siitä että mulla ei ole ikinä puhelinta mukana. 
Mä en halua olla kokoaikaa tavoitettavissa. 
Nämä kolme ovat kyllä mukana, kaulakoruja vaihtelen
 mutta olo on alaston ilman kaulakorua.

19. Mikä saa hänet ärsyyntymään?
* Kukkien katkaiseminen siimaleikkurilla. Ei oikein muuta. 
Ei muuta ainakaan tule mieleen.

***Siis mähän olen kokoajan enemmän tai vähemmän ärsyyntynyt monestakin asiasta! Mutta tietysti hyvä jos Mika ei sitä muista! 
No todellakin ärsyynnyn jos kukkia mennään katkomaan, mutta en nyt muista että sellaista tapahtuisi kuin joskus vahingossa ojan reunasta.

20. Entäs piristymään?
* Kahvi ja päiväunet.

***Juuri näin. Mä rakastan päiväunia!
1/2h  peiton alla ja kello soimaan niin ei nuku liikaa ja väsy entisestään.
Ja kukapa ei (pannu)kahvista piristy!

21. Ketä julkisuuden henkilöä hän ihailee?
* Jaa-a. Arman Alizan tulee mieleen. 
Ei varmaan oikein ketään.

***Kun mä itsekkin mietin niin mulla ei oikein tule ketään mieleen. 
Joku sellainen henkilö, joka on uskaltaa elää juuri niinkuin haluaa välittämättä muiden mielipiteistä.

22. Millainen hän on vaimona?
* Erittäin hyvä ja leppoisa. Ei mikään tiukkapipo.

***Kysyin mitä leppoisa tarkoittaa niin se tarkoittaa kuulemma juuri sitä ettei ole tiukkapipo. Ihanaa, olen onnistunut edes jossain asiassa elämässäni. :D

24. Mikä on hänen uusin villityksensä?
* Aika vähän mitään uutta vimeaikoina. 
Ei vissiin mitään muuta housujenteon lisäksi.

***Mä olen tehnyt puolenvuoden sisällä kahdet housut. 
Johan sitä voi villitykseksi sanoa...

25. Millainen on hänen kotilook?
* Mummo-desing. 
Huivi päässä, villatakki ja villasukat jalassa kesää talvea.

***:D :D :D 
Vai mummo-look. 
Voi hemmetti, se siitä unelmavaimosta sitten taas. :D

Ja kuva-aineistoa mummo-lookista tuli ihan heti kun otettiin kuva "tässä ja nyt". 
Yleensä isäntä ei kyllä kauluspaidassa ole kotona, mutta oltiin oltu pizzalla aikaisemmin.









19 kommenttia:

  1. Tätä mä sanoin omassa blogissanikin, miehet on ihanan suoria, ei kierrellä eikä kaarrella.
    ihania kuvia teistä kahdesta ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miehet on vaan niin <3 Ainakin meidän miehet, ja ne onkin just parhaita.

      Poista
  2. Hahaa, tätä oli kyllä hauska lukea! :D

    Minä olen oikein "surullisenkuuluisa" siitä etten pidä puhelintani oikein ikinä mukana. Tai siis vielä mielenkiintoisempaa: en muista laittaa siihen edes ääniä päälle, vaikka olen kotona. Jossain vaiheessa päivää saatan miettiä, että missähän se puhelin on..? Sitten etsimisen jälkeen se löytyy jostain tyynyn alta, johon se on jäänyt kun olen herätessäni katsonut paljon kello on ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että oli viihdyttävä. Jotenkin kyllä vastaukset antavat itsestäni hieman erikoisen kuvan. Olenko siis sellainen?! No ehkä...

      Mua ahdistaa jos mun pitäisi kokoajan pitää puhelinta kädenulottuvilla. Se olis kauhiaa.

      Poista
  3. Kivaa kun säkin teit tän! Näitä oli mukava lukea ja kuten jollekin muullekin mainitsin niin näissä on tosi kivana lisä"bonuksena" valokuvia sekä bloggaajasta että puolisosta! Minäkin vaikka oon pyrkinyt etten muista perheenjäsenistä tunnistettavia kuvia laita, sorruin nyt kuitenkin laittamaan myös miehen kuvia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on blogissa kuvia miehestä, muttei varmaan ainakaan kovin montaa kuvaa meistä yhdessä. Ei se ainakaan ole sanonut ettei saa laittaa! :D

      Tosiaan yhteiskuvat on jotenkin erityisen mukavaa nähtävää. Moni kun kirjoittaa miehistään, niin onhan se kiva saada niille kasvot.

      Poista
  4. Miehelläsi on ihanan nauravaiset silmät :) Ja hauskoja vastauksia! On varmaan opettavaista kysyä omalta mieheltä nämä ja siten nähdä pieni vilaus siitä, miten hän minut näkee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellanen vilkkusilmä se on. Mun yks työkaveri kommentoi meitä, että me ollaan molemmat harvinaisen nauravia ihmisiä. Hah hah, kai sitä nyt naurattaa kun tälläsessä seurassa pitää olla! :D

      Poista
  5. Onpas sinulla kivan sirkeä silmäinen siippa! =)
    Ootte kyllä onnellisen oloisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me varmaan ollaankin aika onnellisia. Ainakin siltä musta tuntuu. Eikä mieskään väitä vastaan.

      Vakka on löytänyt kantensa.

      Poista
  6. Olipas mahottoman mukava lukea näitä vastauksia. Pitäisköhän itekkin kysellä siipalta. En tiedä saisinkjo yhtä hyviä vastauksia... Mukavan olonen pariskunta olette ja selvästi rakastuneita <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kannattaa kysyä. Saattaa kuule aivan yllättyä!

      Kyllä me ollaan rakastuneita <3

      Poista
  7. Olipas mahottoman mukava lukea näitä vastauksia. Pitäisköhän itekkin kysellä siipalta. En tiedä saisinkjo yhtä hyviä vastauksia... Mukavan olonen pariskunta olette ja selvästi rakastuneita <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, se on suuri ilon aihe :)