keskiviikko 13. elokuuta 2014

Puutarhaähky



Tähänaikaan vuodesta se alkaa olla pahimmillaan. Nimittäin puutarhaähky. Ei vaan jaksa kiinnostaa kasvaako nokkonen yli pensaan, ei huvita vähimmissäkään määrin kastella kesäkukkia, eikä varsinkaan mitään muutakaan. Tässä vaiheessa suorastaan nauran toukokuiselle minälleni joka hikeä ja selkää säästämättä siirtää, lapioi ja kauhoo ties mitä. Ei kiinnosta kivien siirtely, eikä mullan kärrääminen.

Oikeastaan ainoa mikä kiinnostaa on mehun keitto ja yrttien kuivaaminen. Ja valokuvien ottaminen. Mutta haittaako se? Onko pakko saada kaikki valmiiksi? 
Mitä sen jälkeen tehdään, en tiedä haluanko edes tietää.

Mulla on puutarha-allas kaivettuna maahan (hinta kirpparilla 50€, hyvä ostos!), mutten saa hommattua siihen pumppua. Enkä edes maisemoitua sitä. Mutta haittaako se, eiköhän se tossa pysy ensikevääseenkin, silloin huvittaa mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa.

Perjantaina on Lepaan  puutarhamessut, ja ensviikolla ollaan menossa töistä Blomqvistin taimistolle. Parempi vaan jos uusien taimien hankinta ei ole päälimmäisenä mielessä. 
Ja siis paria kolmea neljää puuvartista ei lasketa yhtään miksikään! Mullahan on niille jopa paikatkin valmiina!

Ja sitten pieni kysymys: Mikä tää on?


Mistä erottaa syreeniflosin ja tavallisen leimun?! Nimittäin mä olen ostanut nämä nimellä syreenifloksi, ja en ole ollenkaan varma onko ne vai ei. 
Kukka on pienempi kuin "perusleimuissa", ja kasvi on aika korkea ja terve. Ja kukkii joka vuosi hyvin. Mutta onko vai ei, kas siinä pulma. 
Olen sitä jakanut pitkin pihaa, koska nimestä huolimatta se on kivan värinen ja muutenkaan syyskukkijoita ei ole koskaan liikaa!


Ja mulla on uus tukka. Mä aina unohdan parturiin mennessä että mun piti alkaa kasvattaa hiuksia ja hankkia sellanen luomutukka joka rastoittuu itsestään...joo sitten vaikka talvella... 

Ja jos pyydät miestäsi ottamaan valokuvia, niin voisko se sanoa jotain muuta kuin "Näytät söpöltä" Esimerkiksi "Näytät lihavalta" niin tajuais vetää mahaa sisälle! Ettei tarvis itseinhoten deletoida 3/4 kuvista. Käsittämätöntä kuinka paljon lihavammalta ihminen näyttää kuin olo tuntuu! 


...Siitäpä sitten tuli mieleen, että kukkiihan se perunakin... :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, se on suuri ilon aihe :)